Vad tyckte du om VM? (rösta)

HÀr diskuteras kval inför VM i Sydafrika 2010, samt VM-slutspelet.

Vad tyckte du om VM?

Kanon
1
14%
Helt OK
3
43%
Nja, ingen höjdare
2
29%
Bryr mig inte nÀr Sverige inte Àr med
0
Inga röster
Riktigt uselt VM
1
14%

Antal röster : 7

Vad tyckte du om VM? (rösta)

InlĂ€ggav Domaren » 20 jul 2010, 10:16

Vad tyckte du om VM 2010 i Sydafrika egentligen?
Vad var det som var bra? Mindre bra? BÀttre Àn VM i Tyskland 2006?
Rösta!
Domaren dömer
Domaren

Sverige

InlÀgg: 855
Ålder: 30
Kön: Man
FrÄn: Stockholm
Supportertyp: Fanatiker
Bu: Make love, not war

Re: Vad tyckte du om VM? (rösta)

InlĂ€ggav Owen » 20 jul 2010, 10:23

VM var vÀl okey.
LÄngt ifrÄn i klass med 2006 men det var vÀl knappast vÀntat. Det Àr ju inte samma intresse som nÀr Sverige spelar helt klart, men jag försökte se sÄ mÄnga matcher som möjligt. Mindre bra med VM var först och frÀmst Vuvuzelorna. Sedan tycker jag att den sk VM-bollen förstörde mycket, inte mÄnga vackra mÄl eller frisparksmÄl.
Hade hoppats pÄ en bÀttre final, men dom brukar ju vara jÀvligt trÄkiga, ingen vill ju förlora.
Spanien var ju ganska vÀntad som vinnare, största besvikelsen i mina ögon var England som jag höll pÄ.
GO RED DEVILS!
Owen

(ENG) Manchester United

InlÀgg: 57
Ålder: 36
Bu: (ENG) Arsenal

InlĂ€ggav Viola » 20 jul 2010, 14:08

InstÀmmer, jag röstade ocksÄ "Okej".
Tycker att dom halvfulla lÀktarna, det kalla vÀdret och vuvuzelorna drog ner helhetsintrycket.
Det kÀndes aldrig som nÄgon riktig "folkfest". Man fick se reportage med folk som levde i misÀr samtidigt som vÀrldens största sport evenemang pÄgick precis intill. Man kunde Àven lÀsa om dom dÄliga lönerna arbetarna fick, journalister rÄnade etc. Neh, kÀndes som att fotbollen kom lite i skymundan. Att sedan inte Sverige var med tycker jag ocksÄ var pÄtagligt, det vart aldrig den dÀr "fotbollsfebern" som man brukar kÀnna hÀr hemma. Man har alltid nÄgon kompis som sÀger att han ska ner och kolla pÄ nÄgon match (som exempelvis 2006). Trodde Argentina, Brasilien och England skulle gÄ lÀngre. Det italienska fiaskot hade jag liksom dom flesta italienare pÄ kÀnn lÄngt innan VM.
Spanien var vÀl vÀrda guldet Àven om dom inte kÀndes omöjliga att slÄ. Holland var ju vÀldigt nÀra att greja det.
NÀsta VM i Brasilien, lÀr det dÀremot bli en RIKTIG fotbollsfest!
Forza Viola
Viola

(ITA) Fiorentina

InlÀgg: 102
Ålder: 31
Bu: Make love, not war

InlĂ€ggav Platini » 21 jul 2010, 07:05

DÄ jag hÄller pÄ Frankrike kan jag inte annat Àn tycka att det var ett riktigt skit VM.
Den franska landslagsskandalen och att man inte ens gĂ„r vidare frĂ„n gruppspelet Ă€r ju bland dom största fiaskona i fransk fotbolls historia. Det enda positiva Ă€r att vi ÄNTLIGEN blivit av med Domenech.
Spanien imponerade inte i mina ögon, Àven gÄr dom och vinner VM. Dom kan iofs tacka Tyskland och Holland, för hade Spanien möt Argentina eller Brasilien sÄ hade dom inte fixat det, det Àr jag övertygad om.
Om jag inte ska vara sÄ fÀrgad sÄ tycker jag ÀndÄ att VM höll en riktigt lÄg kvalité.
Det Àr ju lustigt att man till VM lyckas hitta dom absolut sÀmsta domarna, dom sÀmsta bollkallarna, det mest störande "instrumentet" och ta fram den absolut sÀmsta fotbollen, Jabulani som lÄter som en afrikansk matrÀtt.
Nu lÀngtar jag till EM! ALLEZ LES BLUES!
Allez Les Bleus :)
Platini

Frankrike

InlÀgg: 16
Ålder: 28
Bu: (SPA) Barcelona

InlĂ€ggav Guillermo » 23 jul 2010, 09:33

Jag tycker att det var ett fantastiskt VM med en riktigt underhÄllande final. Jag tror att det spelar en ganska stor roll pÄ vilka man hÄller pÄ och ifall det gÄr bra för dom eller inte ;)
Visst kan jag hÄlla med om domarinsatserna inte alltid var dom bÀsta samt att det inte var fullsatt pÄ dom flesta matcherna men rent underhÄllningsmÀssigt var det ett riktigt bra VM. Vi bjöds ju pÄ förstaklassig spÀnning i matcher som Uruguay-Ghana, Spanien - Paraguay mfl. Finalen var ju ocksÄ en riktig nagelbitare med flera bra möjligheter för bÄda lagen.
TvÄ lag som aldrig vunnit ett VM som möttes i final! Spanien vann och var helt klart det bÀsta laget i VM.
EM-guld 2008 & VM-guld 2010, Spanien Ă€r BÄST. 8-)
Guillermo

(SPA) Real Madrid

InlÀgg: 128
Ålder: 35
Bu: (SPA) Barcelona

ÅtergĂ„ till VM 2010 Sydafrika

Vilka Àr online

AnvÀndare som besöker denna kategori: Inga registrerade anvÀndare och 1 gÀst